"Potrawa narodowa" Finlandii wybrana!


Wczoraj na fp w bardzo wielkim skrócie napisałam o wynikach głosowania na najbardziej „fińską potrawę/danie/jedzenie” (kansallisruoka - dosłownie danie/potrawa narodowa), plebiscyt ten został zorganizowany w ramach wielkiego jubileuszu SuomiFinland100, czyli stu lat państwa fińskiego. Na stronie www.suomifinland100.fi znajdziecie więcej informacji, również w języku angielskim.

W głosowaniu wzięło udział ponad 50 000 osób, było z czego wybierać - od chleba żytniego do... pizzy ;)


Wygrał mój ulubiony, najbardziej tradycyjny, albo najbardziej kojarzący się z Finlandią, żytni chleb. Nieco więcej na temat chleba w Finlandii napisałam Wam rok temu, tutaj.

Pozostałe wyróżnione potrawy/wypieki (PS tak się składa, że na blogu znajdziecie przepisy na wszystkie wyróżnione pozycje):



Paistetutmuikut/silakat ja muusi – czyli śledzie i puree ziemiaczane

Hernekeitto – czyli fińska grochówka

Mustikkapiirakka – placek jagodowy, u mnie również w drugiej wersji z twarożkiem Mustikkarahkapiirakka

Kalakeitto – zupa rybna (bez wyróżnienia, która zupa rybna) u mnie znajdziecie kilka wersji  - Kainuulainen kalakeitto, Lohikeitto, Zupa rybna

oraz Mämmi

Wypróbujcie i dajcie mi znać, która z tych potraw wygrałaby w waszym głosowaniu.

Komentarze


  1. Nowy komentarz do posta ""Potrawa narodowa" Finlandii wybrana!" dodany przez vampireheart :

    Chleb żytni? Serio? Potrawa narodową? Jakież to fińskie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś dziwne rzeczy dzieją się ostatnio z komentarzami na blogu.

      A wracając do tematu, tak chleb żytni jest zdecydowanie najlepszy :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty