Puolukkarahkakakku - ciasto z borówkowo-twarożkowym środkiem



Puolukkarahkakakku zrobiłam według tego przepisu i wyszło pyszne, wilgotne, z borówkową niespodzianką w środku. Przepis trochę zmodyfikowałam, dałam trochę mniej masła, proszku do pieczenia i tym razem nie dawałam kardamonu. Zniknęło bardzo szybko. Z borówkami brusznicami może być problem w Polsce, ale jak chcecie wypróbować to możecie zastąpić je jagodami lub żurawinami.

Składniki
ciasto
125g masła
150ml cukru
2 jajka
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 1/2 dl mąki
100ml mąki ziemniaczanej
100ml mleka
cukier waniliowy

borówkowo-twarożkowy środek
200g serka śmietankowego
300ml borówek brusznic
1 jajko
75ml cukru



Przygotowanie

Masło utrzeć z cukrem na gładką masę. Następnie dodawać pojedynczo jajka. Suche składniki wymieszać razem, dodać do ciasta i szybko zamieszać.

Foremkę wysmarować masłem i posypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia.

Wymieszać serek z borówkami jajkiem.

Połowę ciasta przełożyć do foremki, na niej rozsmarować masę borówkowo-serową, przykryć drugą częścią ciasta.

Piec 50-55 minut w temp 175 stopni. Po przestygnięciu posypać
cukrem pudrem.










Komentarze

Popularne posty